Palvelut urheiluseuroille ja -porukoille

Tarjoan Spiraalistabilaatio- ja Pilates -ohjausta eri urheiluseuroille ja -porukoille lajista riippumatta. Oheisharjoitteluna molemmat metodit ovat lajiin kuin lajiin sopivia, ja opetuksen laadin lajianalyysiin perustuen. Voitte valita joko pelkästään spiraalistabilaation tai pilateksen, tai näiden kahden menetelmän yhdistelmän oheisharjoittelun osaksi.

Eri lajien huippu-urheilijat ja maajoukkueet käyttävät oheisharjoittelussaan Pilatesta ja Spiraalistabilaatiota. Metodien hyödyt ovat samat myös liikkujille ja aktiiviharrastajille.

Miksi oheisharjoittelu on tärkeää liikkujille ja urheilijoille?

Liikunta on terveellistä ja saamme siitä energiaa päiviimme. Urheilulajit saattavat aktiivisuus- ja kuormitustasosta riippumatta olla myös rasite kehoillemme. Olipa motiivinasi pysyä lempiharrastuksesi parissa mahdollisimman pitkään, parantaa tekniikkaasi tai tuloksia – oheisharjoittelu kannattaa aina.

Vältä vammoja

Monet urheilulajit rasittavat kehojamme toispuoleisesti ja meihin saattaa kohdistua liikkuessa koviakin voimia. Vammoja välttääksemme on tärkeää vahvistaa tukilihaksistoamme.

Lisää voimaa

Kehon voimantuotto lähtee sisältäpäin. Mitä paremmin hallitsemme ydintukemme, eli keskivartalomme syvät lihakset, sitä tehokkaammin pystymme tuottamaan voimaa eri asennoissa.

Paranna tekniikkaasi

Lajikohtaisen tekniikan oppiminen tai parantaminen on sitä helpompaa, mitä paremmin hallitsemme kehomme. Hyvä ydintuki parantaa tasapainoamme sekä yhdistää vartalomme ylä- ja alaosan auttaen niitä toimimaan paremmin yhdessä.

Kuntoudu vammoista nopeammin

Joskus tekevälle ihmiselle sattuu ja tapahtuu. Pilates ja Spiraalistabilaatio ovat turvallisia, tehokkaita ja suosittuja menetelmiä vammoista kuntoutumiseen. Kuntoudu ja palaa lajisi pariin entistä ehompana.

Toispuoleiset urheilulajit

Toispuoleiset urheilulajit muokkaavat fysiikkaamme epätasaisesti. Lihasepätasapaino vaikuttaa kehon liikkuvuuteen, voiman tuottoon ja linjaukseen. Suuria kehon puolieroja voi syntyä monissa mailapeleissä kuten tenniksessä ja golfissa. Myös monet muut palloilulajit sekä lautailulajit ovat kehoillemme toispuoleisia. Oheisharjoittelu tasapainoittaa kehon toispuoleisuutta, sekä auttaa sinua vähempiin vammoihin ja parempiin tuloksiin. Oheisharjoittelun hyödyt liikkujalle tulee erinomaisesti esille toispuoleisia lajeja harrastavilla.

Symmetrisemmät urheilulajit

Lajit kuten uinti, pyöräily, juoksu ja hiihto aiheuttavat meille vähemmän kiertosuuntaista toispuoleisuutta. Haasteeksi saattaa kuitenkin muodostua muut asiat. Hyvä ryhti, liikkuvuus sekä ylä- ja alaraajojen liikkeiden tehokas yhteen pelaaminen on eduksi sekä uinnissa, että hiihdossa. Pyöräilyn staattisen asennon tuomat haasteet alkavat usein tuntumaan kun treenikilometrejä kertyy tarpeeksi. Juoksussa lantion optimaalinen linjaus puolestaan mahdollistaa hyvän juoksuasennon ylläpitämisen ja säästää monilta rasitusvammoilta. Tasapainoita kehoasi oheisharjoittelulla ja harrasta lajiasi kivuttomammin.

Mietitkö mikä olisi juuri sinulle paras tapa aloittaa?

Ota yhteyttä ja jutellaan lisää

Ota yhteyttä